جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تفاوت‌های OB و OB1

اپتیکال برایتنرها افزودنی‌های پرکاربردی در صنعت رنگ و پلاستیک هستند که باعث می‌شوند پلیمرها سفیدتر و درخشان‌تر به نظر برسند. دو گونه که به‌طور گسترده در صنعت استفاده می‌شوند Optical Brightener OB و Optical Brightener OB1 هستند.
روشن‌کننده‌ی نوری OB و روشن‌کننده‌ی نوری OB1 عوامل روشن‌کننده‌ای هستند که اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. هر دو برای درخشندگی اما بر روی انواع مختلف مواد استفاده می‌شوند. بنابراین، درک جزئیات و تفاوت‌های OB و OB1 قبل از انتخاب ضروری است.

تفاوت‌های OB و OB1

OB و OB1 در جنبه‌های مختلف متفاوت هستند. در ادامه برخی از تفاوت‌های اساسی آن‌ها آورده شده است:

 

۱- ساختار شیمیایی

OB و OB1 مواد شیمیایی کاملاً متفاوتی هستند.

 

۲- نقطه‌ی ذوب؛ OB-1 > OB

نقطه ذوب اپتیکال برایتنر OB، ۲۰۰ درجه است که از اپتیکال برایتنر OB1 با نقطه ذوب ۳۶۰ درجه کمتر است. این تا حد زیادی کاربرد هر دو روشن‌کننده‌ی نوری را تعیین می‌کند. OB1 را می‌توان برای پردازش در دمای بالا انتخاب کرد.

 

۳- پراکندگی؛ OB > OB-1

پراکندگی عمدتاً پایداری کاربرد را تعریف می‌کند. محصولی با پراکندگی خوب اثر سفیدکنندگی طولانی‌مدت خواهد داشت و زردی محصول بسیار کند خواهد بود. پودر OB دارای پراکندگی و پایداری بهتری نسبت به OB-1 است. به همین دلیل توصیه می‌شود که OB در پوشش‌های جوهر استفاده شود، زیرا OB مستعد زردی نیست که ممکن است در OB-1 زود شروع شود.

 

۴- قیمت؛ OB > OB-1

هنگامی که روشن‌کننده‌ی نوری در مقیاس بزرگ‌تر استفاده می‌شود، قیمت به یک نقطه‌ی تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری در مورد انتخاب تبدیل می‌شود. OB بسیار گران‌تر از OB-1 است. اکثر تولیدکنندگان OB1 را به دلیل ارزان بودن آن به‌جای OB انتخاب می‌کنند. با این حال، کاربردهای خاص مانند پوشش‌های خاص جوهر و پلاستیک نرم، برای تولید به OB نیاز دارند.

 

خرید اپتیکال برایتنر مطلوب

روشن کننده‌های نوری کاربردهای زیادی دارند. هر دو اپتیکال برایتنر OB و OB-1 برای مجموعه کاربردهای خود مهم هستند. ویژگی‌هایی مانند پراکندگی و پایداری از نقطه نظر تجاری‌سازی قابل توجه است. در نتیجه OB و OB-1 باید با دقت انتخاب شوند.
شرکت پارس نسیم گیلان می‌تواند در تأمین اپتیکال برایتنر مناسب به شما کمک کند. ما یکی از تأمین‌کنندگان معتبر اپتیکال برایتنر هستیم که بهترین کیفیت اپتیکال برایتنر را برای پلیمرها، مواد شوینده، پارچه و سایر کاربردها ارائه می‌دهیم.

 

  • برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در شرکت پارس نسیم گیلان تماس حاصل فرمایید.
اگر این مطلب را دوست داشتید آن را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

پارس نسیم گیلان

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.